בחן את עצמך - האם אתה בריא?


 

בחן את עצמך - האם אתה בריא?

בעזרת השאלונים שלפניכם תוכלו לגלות מהו ציון הבריאות הכולל שלכם, מתוך 100%. התשובות יאפשרו לכם לדעת מהם התפקודים בגופכם הזקוקים למרב תשומת הלב שלכם

מאת: פטריק הולפורד וג'רום ברן

 

שאלו את עצמכם את השאלה הבאה: נניח שהייתם מתעוררים מחר בבוקר כשאתם בריאים לחלוטין, כיצד הייתם יודעים זאת?

 

 

רופאים רבים נוטים להגדיר את המטופל בריא כאשר הם אינם מצליחים לזהות אצלו תסמינים המעידים על מחלה מוכרת, אף שאותו מטופל עלול להיות רחוק מאוד מהמצב האנרגטי והחיוני שאותו אנו מכנים "בריאות טובה".

הפרופיל הבריאותי שלנו מבוסס על דרך חשיבה מערכתית - ההבנה שבגופנו מתקיימים שישה תפקודים מרכזיים, הקשורים זה בזה. כאשר אחד מהם יוצא מאיזון, בריאותנו נפגעת.

 

ששת תפקודי המפתח הם:

 

 שליטה ברמת הסוכר בדם, תפקוד תקין של מערכת העיכול ונטרול הרעלים, איזון הורמונאלי, תגובה דלקתית יציבה, איזון המוליכים העצביים וחיסוניות מיטבית.

כדי להעריך את מצבכם הבריאותי לאור ששת תפקודי המפתח של הגוף, ענו על השאלון הבא:

 

שאלון להורדה

 

אם מילאתם את השאלון אתם יודעים היכן למקם את עצמכם על ציר הבריאות והיכן יש מקום לשיפור. מה תעשו כדי לשפר את בריאותכם ולמנוע מעצמכם מחלות בעתיד?

אם אתם סובלים מבעיה בריאותית מסוימת – למשל, סוכרת או דיכאון, יתר לחץ דם או אסתמה - תוכלו לעיין בפרקי החלק השלישי של הספר יהיו מזונותיך תרופותיך, אשר מתמקד בהרחבה בתשע המחלות הכרוניות הנפוצות ביותר. בסופו של כל פרק תמצאו הצעה לתוכנית פעולה עבורכם.

אם אינכם סובלים מבעיות בריאות מסוימות אך מעוניינים לשפר את ציון הבריאות הכולל שלכם, עיינו בתוכניות הפעולה המובאות כאן.

 

תוכלו למצוא בהן את פירוט השינויים המומלצים עבורכם בכל הנוגע לתזונה ואורח חיים, ולתוספי התזונה היעילים ביותר לכל אחד מששת תפקודי המפתח:

 

תוכניות פעולה להורדה

 

כדאי לכם להתמקד בשני תפקודי המפתח העיקריים שיצאו אצלכם מאיזון. הקפידו ליישם את השינויים המומלצים במשך שלושה חודשים. לאחר שלושה חודשים אלה העריכו מחדש את מצב בריאותכם באמצעות השאלון ושנו בהתאם את מערך תוספי התזונה שאתם נוטלים. ככל שתהיו בריאים יותר, תזדקקו לפחות תוספים.

 

זכרו כי הגוף שלנו הוא מערכת אקולוגית. כל מה שנכניס לתוכו או נעשה איתו, ישפיע על המערכת כולה, לטוב או לרע. אמצעים טבעיים כגון תזונה מיטבית, פעילות גופנית ושליטה בלחץ יכולים לסייע לכם להישאר בריאים וחופשיים מתרופות, כאשר ששת תפקודי המפתח שלכם פועלים כסדרם.

 



מקור הכתבה: www.focus.co.il/page.asp?page=522


דף הבית >> מבזקי דף >> בריאות ורפואה >> בחן את עצמך - האם אתה בריא?